فيلتر ممبران صنعتي ممبران آب شيرين كن

آنچه شما بايد در مورد آب و روش ‌هاي تصفيه آب بدانيد

فيلتر ممبران صنعتي ممبران آب شيرين كن

۵۸ بازديد

فيلتر ممبران نيمه صنعتي ممبران آب شيرين كن

تعميرات دستگاه تصفيه آب صنعتي

مبحث تعمير دستگاه تصفيه آب صنعتي، بحث بسيار گسترده و تخصصي است كه بسته به طراحي دستگاه و نوع مشكل بوجود آمده،از خرابي قطعات برقي تا مشكل در هركدام از فيلترهاي سيستم و ... متفاوت و گوناگون است، از اين رو اگر جهت تعميردستگاه تصفيه آب صنعتي به علت گسترده بودن نوع مشكل از تعميركاران و يا تكنسين‌هاي متخصص استفاده نشود مي‌تواند باعث ايجاد هزينه‌ها و خرابي بيشتر در سيستم  شود.

مشاهده مقالات بيشتر :

سوال و جواب اب شيرين كن [سال 2021]

سه سوال و پاسخ تصفيه اب

آنتي اسكالانت سيستم تصفيه آب صنعتي {0تا100}

 

فروش تجهيزات تصفيه آب صنعتي

بخاطر كسترش صنعتي تصفيه آب به دليل كمبود آب شيرين در دنيا، فروش و خريد تجهيزات تصفيه آب صنعتي نيز گسترش يافته و همين موضوع سبب شده تا تجهيزات و قعاط تقلبي در بازار بيشتر و بيشتر شود. از آن جايي كه اين شركت داراي بيش از 20 سال سابقه در صنعت تصفيه آب است توانايي تشخيص جنس اورجينال را از جنس تقلبي را داراست و از آنجايي كه اين شركت جزو طراحان و سازندگان دستگاه‌هاي تصفيه آب صنعتي نيز هست جهت دستگاه‌هاي خود از جنس‌هاي اورجينال و اصل استفاده كرده زيرا اين شركت بر اين باور است كه كيفيت خوب، خود بهترين تبليغ است و نياز به تبلغ ندارد.

دوز تزريق آنتي اسكالانت

مقدار دوز مصرفي از اين آنتي اسكالانت‌ها بسيار مهم است. اين موضوع مي‌تواند به شما در رسوب‌زدايي دستگاه بسيار كمك كند و يا حتي باعث بروز مشكلاتي شود. اگر دوز مصرفي اين مواد در دستگاه تصفيه آب كم باشد رسوب‌زدايي از دستگاه صورت نخواهد گرفت، اگر دوز مصرفي زياد باشد باعث تجمع اين مواد بر روي ممبران مي‌شود؛ بنابراين بايد مقدار مصرف آنتي اسكالانت‌ها دقيق باشد. جهت محاسبه‌ي مقدار دقيق اين مواد روش‌هاي مختلفي وجود دارد. يكي از روش‌هاي تعيين مقدار رسوب آزمايش آب ورودي به درون دستگاه تصفيه آب مي‌باشد.

با تعيين مقدار املاح موجود در آب و تعيين مقدار رسوبي كه از آن آب مي‌تواند باقي بماند مقدار و نوع آنتي اسكالانت را مي‌توان محاسبه كرد كه اين روش به صورت كامپيوتري انجام مي‌شود. مواردي كه ميزان دوز تزريق آنتي اسكالانت به آنها بستگي دارد به شرح زير مي‌باشد، مي‌توان با توجه به اين موارد مقدار دقيق آنتي اسكالانت تزريقي را مشخص كرد:

آناليز آب خام ورودي

ميزان جريان ورودي

ميزان TDS آب ورودي

دما

pH

موارد بالا و همچنين نرم‌افزارهاي اختصاصي مانند COROLA.T و غيره مي‌توانند به تعيين مقدار دقيق دوز تزريقي كمك كنند. اين نرم‌افزارها را مي‌توان از شركت سازنده خريداري كرد. اگر بخواهيم به طور معمول بگوييم مقدار دوز تزريق آنتي اسكالانت‌ها چيزي در حدود ۱ الي ppm ۶ مي‌باشد.

نحوه تزريق آنتي اسكالانت

شايد جهت شما هم سؤال پيش آيد كه محل تزريق اين مواد آنتي اسكالانت كجا مي‌باشد؟ اين مواد در دستگاه‌هاي تصفيه آب صنعتي كه به روش اسمز معكوس عمل مي‌كنند قبل از فيلتر ميكروني و همچنين بعد از فيلتر شني و كربني نيز مي‌باشد. با توجه به محل تزريق آنتي اسكالانت مي‌توان نتيجه گرفت كه رسوب كمتري بر روي فيلتر ميكروني خواهد نشست. در نتيجه عمر فيلتر ميكروني افزايش خواهد يافت. در نتيجه‌ي اين فرايند با كاهش رسوبات بر روي فيلتر ميكروني و كاهش ورود رسوبات بر روي فيلتر ممبران عمر فيلتر ممبران نيز افزايش خواهد يافت.

نحوه‌ي تزريق آنتي اسكالانت به دستگاه تصفيه آب به اين صورت هست كه مقداري از آنتي اسكالانت با آب مخلوط و رقيق مي‌شود اين ماده توسط دوزينگ پمپ به داخل دستگاه تزريق مي‌شود. مقدار اين ماده از قبل مشخص شده هست و بايد به همان مقدار مشخص شده به دستگاه تزريق شود. در اينجا يك نكته وجود دارد، بايد دقت شود كه زماني كه ممبران متوقف شده بايد تزريق آنتي اسكالانت به دستگاه نيز متوقف شود و آنتي اسكالانت موجود در دستگاه بايد به سرعت و با فشار از دستگاه خارج شود زيرا اين ماده در دستگاه باقي مي‌ماند و در آن ته‌نشين مي‌شود و در دستگاه باعث ايجاد فولينگ مي‌شود.

در دستگاه‌هاي تصفيه آب صنعتي يك ميكسر جهت مخلوط كردن آنتي اسكالانت و يك پمپ دوزينگ جهت تزريق آنتي اسكالانت به دستگاه به كار گرفته مي‌شود. اي مواد در هرچند ثانيه به مقدار مشخصي به دستگاه تصفيه آب تزريق مي‌شوند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.